Kjøpsvilkår


Forretningsinformasjon:
Malerishop.no
Org.nr.: 925 574 767
Adresse: Grundtvigs Alle 172, 6400 Sønderborg
Telefonnummer: +0045 71 96 40 22
Mail: info@Malerishop.no


Betaling
Hos Malerishop.no mottar vi følgende betalingsformer: VISA, MasterCard eller PayPal. Vi oppkrever ikke noen kortgebyrer.

Vi bruker Klarna som leverandøren av kassen vår. Dette innebærer at vi kan overføre dine personopplysninger i form av kontakt- og ordredetaljer til Klarna når siden med kassen er lastet opp, for at Klarna skal håndtere ditt kjøp. Dine overførte personopplysninger blir behandlet i tråd med Klarnas egen personvernerklæring.

Beløpet reserveres ved bestilling og blir først trukket når varen er sendt.


Alle priser på Malerishop.no er oppgitt i norske kroner og er inkludert merverdiavgift (mva).

Levering
Vi tilbyr gratis levering til nærmeste postkontor/hentekontor. Vi tilbyr også levering direkte på døren mot et mindre gebyr. Dette varierer ut fra maleriets størrelse. Leveringstid fra varen er sendt fra oss er normalt 3-7 hverdager. Du får tilsendt et sporingsnummer på e-post når varen sendes fra oss.
Når maleriet ditt er klart for henting, vil du motta en e-post direkte fra transportøren - samt en tekstmelding hvis du har oppgitt mobilnummeret ditt når du bestilte. Maleriet blir sendt til nærmeste postkontor/hentekontor.
Maleriet er sikkert innpakket med hjørnebeskyttere og plast. Alle forsendelsene er forsikret og kan spores via transportørens sporingsservice.

Angrerett
Angreretten er normalt 30 dager. Angreretten utløper 30 dager etter dagen du mottok varen. Hvis du har bestilt flere forskjellige varer i en ordre, men de leveres enkeltvis, løper fristen fra den dagen du mottok den siste varen.

Hvis du angrer på et kjøp, skal du varsle Malerishop.no før angrefristen utløper at du ønsker å benytte deg av din angrerett. Du skal oppgi navn, adresse og ordrenummer når du kontakter oss.
Du kan sende en e-post til info@malerishop.no eller bruke et standard angreskjema, som du finner nederst i vilkårene. Du kan ikke angre kjøpet ved å nekte å motta varen, eller unnlate å hente denne uten å gi oss beskjed.

Angre en del av kjøpet
Hvis du har kjøpt flere varer fra oss, har du muligheten til å sende en eller flere varer tilbake, selv om de ble kjøpt i en samlet ordre.
Vær oppmerksom på at du bare kan få tilbake en del av fraktkostnadene ved delvis retur.

Returnering
Når du har varslet oss om at du vil angre kjøpet, har du 14 dager på deg til å sende varen tilbake til oss.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og du er selv ansvarlig hvis det oppstår skader eller varer forsvinner under transport.

Varens tilstand når du sender den tilbake
Hvis varen har mistet salgsverdien, og det skyldes at du har brukt den på en annen måte enn det som var nødvendig for å bestemme varens art, egenskaper og måten den fungerer på, kan du kun få tilbake en del av kjøpesummen. Beløpet du kan få tilbake avhenger av varens kommersielle verdi, og i noen tilfeller kan det bety at du bare kan få fraktkostnadene tilbake hvis produktet er skadet eller ikke kan selges på nytt.

Maleriet sendes, helst i originalemballasje (pappeske) til:

Malerishop.no
Grundtvigs Alle 172
6400 Sønderborg
Danmark

Vi godtar kun pakker som sendes direkte til adressen. Varer sendt til postkontor/hentekontor blir ikke hentet.

Refusjon av kjøpesummen
Hvis du angrer på kjøpet, får du pengene tilbake. Hvis varen har fått en forringet verdi, trekker vi det fra beløpet du får refundert.
Vi vil refundere alle betalinger mottatt fra deg senest 14 dager fra dagen vi mottok din melding om at du vil annullere kjøpet.
Vi vil refundere pengene med samme betalingsmåte som du brukte for kjøpet, med mindre vi har avtalt noe annet.

Vi kan tilbakeholde utbetalingen til vi har mottatt varen, med mindre du kan dokumentere at du har returnert produktet.


Reklamasjonsrett
Malerishop.no gir kundene en 2-års reklamasjonsrett i henhold til reglene i den norske salgsloven for varekjøp, inkludert produksjons- / materialfeil som oppdages under normal bruk av produktet. Retten til å klage dekker ikke mangler, skader eller slitasje, direkte eller indirekte forårsaket som følge av feil bruk, dårlig vedlikehold, vold eller uautorisert inngrep. Klager på synlige feil og mangler som skal oppdages under vanlig undersøkelse av produktet, og skal varsles til malerishop.no innen rimelig tid etter at du har oppdaget mangelen. Hvis du klager innen to måneder etter at feilen er oppdaget, vil klagen alltid være rettidig. Varen kan deretter returneres for reparasjon, utskifting eller etter avtale eventuell tilbakebetaling. avhengig av den spesifikke situasjonen. I forbindelse med en klage dekker malerishop.no returkostnader i rimelig grad. Varen skal alltid sendes tilbake i forsvarlig emballasje. Husk også å få en kvittering for frakten så vi kan refundere fraktkostnadene. Returneringer gjøres ved å sende varen til adressen. Vær oppmerksom på at vi ikke godtar pakker sendt med postoppkrav. Tilstrekkelig informasjon for å kunne identifisere bestillingen legges med i pakken, for eksempel en kopi av fakturaen eller ordrebekreftelsen. Vi ber deg også opplyse kontonummer til en eventuell bankkonto som refusjonen kan gjøres til. Denne informasjonen er ikke sensitiv og kan også opplyses pr. e-post eller annen tradisjonell korrespondanse. Returneringer gjøres ved å sende varen til vår adresse. Vær oppmerksom på at vi ikke godtar pakker sendt som postoppkrav eller med levering til nærmeste postkontor.

Returadresse:
Malerishop.no
Grundtvigs Alle 172
6400 Sønderborg
Danmark


Retningslinjer for personopplysninger
All informasjon lagres sikkert og er kun tilgjengelig for den behandlingsansvarlige. For elektronisk betaling brukes en sikker kryptert metode gjennom nettbutikk-systemet. Under et kjøp spør vi om blant annet. navn, adresse, telefonnummer og e-postadresse. Denne informasjonen brukes utelukkende til å behandle bestillingen. Vi registrerer og videreformidler den personlige informasjonen som er nødvendig for å kunne levere varen til deg.
Informasjonen overføres og lagres elektronisk i ukryptert form, og lagres. I tillegg registrerer vi IP-adressen som er brukt ved kjøpet. Informasjonen brukes vanligvis ikke, men kan brukes i en mulig politietterforskning. Alle falske ordrer blir politianmeldt!

Personopplysningene registreres hos Malerishop.no og lagres i fem år, hvoretter informasjonen slettes.
I tillegg samarbeider vi med en rekke andre selskaper som lagrer og behandler data. Bedriftene behandler informasjon utelukkende på våre vegne og kan ikke bruke den til egne formål.

Vi jobber bare med databehandlere i EU eller i land som kan gi informasjonen din tilstrekkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige for Malerishop.no er Malerishop.no.

Du har rett til å bli informert om hvilken informasjon vi behandler om deg.
Jf. personopplysningsloven, gir vi informasjon om henvendelser om registrert informasjon og på grunnlag av eventuelle innvendinger, sletter vi i den grad det ønskes. Hvis du mener at informasjonen er unøyaktig, har du rett til å få den rettet. I noen tilfeller har vi plikt til å slette personopplysningene dine hvis du ber om det. Det kan f.eks. være hvis dataene dine ikke lenger er nødvendige for formålet som vi skulle bruke dem til. Du kan også kontakte oss hvis du mener at personopplysningene dine behandles i strid med loven. Du kan skrive til oss på: info@Malerishop.no

Klageadgang
Hvis du, som forbruker, ønsker å klage på kjøpet ditt, skal du kontakte info@Malerishop.no. Hvis vi ikke lykkes med å finne en løsning, kan du sende en klage til:

Forbrukerrådet
Fred Olsens gt.1
0152 Oslo
https://www.forbrukerradet.no/

Hvis du bor i et annet EU-land kan du klage til EU-kommisjonens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

Standard
Angreskjema (Dette skjemaet fylles ut og returneres bare hvis du velger å bruke angreretten)

Til:
Malerishop.no
Skovmærkevej 26
6470 Sydals
E-post: Info@Malerishop.no



Jeg vil med dette opplyse at jeg ønsker å benytte meg av angreretten i forbindelse med kjøpsavtalen for følgende varer / tjenester:
____________________________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________ Mottatt den: _______________________________

Forbrukerens navn: __________________________________________________________________________

Forbrukerens adresse: ___________________________________________________________________________

Forbrukerens signatur: ___________________________________________ Dato: _________________
(bare hvis innholdet på skjemaet er kommunisert på papir)

Handelsbetingelser er oppdatert 1/10/2020